כל ההתחלות קשות: צעקות, ריצות ולחץ רגע לפני התכנית הראשונה

אסתי חדד Comments Off on כל ההתחלות קשות: צעקות, ריצות ולחץ רגע לפני התכנית הראשונה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאת: יעל איבר

ביום שלישי (כ"ד כסלו התשע"ב – 20.12.11), כשחג החנוכה אוטו-טו מגיח, הגשנו (מירי זורגר ואנוכי) את התוכנית הראשונה של תחרות "השפית הבאה".

איזה לחץ! אומנם המאזינות כבר הספיקו לשלוח אלינו מתכונים רבים עד ליום שני בערב (יום לפני השידור). אבל צמידות האירועים: שחרור המשימה הראשונה בתוכנית של יום חמישי, כשהפרומו עלה לאוויר ביום ראשון, ואת התוצאות צריך לקבל כאמור, כבר ביום שני, גרמה לכך שמאזינות רבות שלחו אלינו מתכונים גם בבוקרו של יום ג', יום שידור התוכנית.

ביום שלישי בשעה 11:25 קיבלתי ממאזינה, מסרון לתוכנית "עניין משפחתי", ובו נכתב: "האם עוד אפשר לשלוח מתכון לתחרות השפית הבאה?" בצער רב, נאלצתי להודיע לאותה מאזינה בשידור, כי כבר לא נוכל לקבל מתכונים בשלב זה.

מירי, שהגיעה לאולפני הרדיו בבוקר, אמרה כי היא חייבת לראות האם התקבלו מתכונים נוספים בערב, שחלילה לא נפספס איזה מתכון משובח, שנשלח מאוחר.
נכנסנו למייל של מירי, בדקנו בפקסים ואכן מצאנו כמה מתכונים נוספים.
השעה כבר התאחרה לה, ואני שומעת צעקות במסדרון: "יעל, יעל…".
"מה קרה, שאלתי?" "התוכנית התחילה, הרקע כבר מתנגן" צועק לי הטכנאי (מוטי קופפר), תפסתי את מירי ורצנו קצרות נשימה לאולפן.

כך מתחילות עונות חדשות, עם חבלי לידה, אותות שנכנסים באיחור, הרקע לא במקום, וכל-כך הרבה פרטים שחשוב לזכור ולהגיד למאזינים. ולא לשכוח. לא פשוט.

בתוכנית הראשונה לעונה זו, העלנו לשיחת טלפון, את הזוכה הראשונה מהגמר הראשון של תחרות "השפית הבאה".
מרגלית, המקסימה והלבבית, שהיא גם בשלנית יצירתית ואופה מצוינת.
מרגלית נתנה טיפים למאזינות, איך ניתן להעפיל אל הגמר, ולזכות להיבחר בשלבים הראשונים של התחרות. מרגלית אף סיפרה כי זו הייתה התוכנית הראשונה שהייתה שונה מכל התחרויות שבאו אחריה. הגמר הגדול נערך בביתה של מירי זורגר.

הטיפ של מרגלית למתמודדות השנה הוא: "להתפלל!, להתפלל על כל דבר". בכל שלב שעברה בתחרות וביצעה, היא התפללה שהדברים ישאו חן.
"החוכמה היא לנסות, ולא לשלוח סתם מתכונים באוויר" היא אומרת.
וגם מירי הסכימה מיד עם מרגלית שהמפתח להצלחה בתחרות ובבישולים בכלל, הוא הניסיון.
"ואל תפחדו מחידושים, אל תהיו מקובעים, אם תראו מוצר חדש תנסו אותו" הוסיפה מרגלית.
כששאלנו את מרגלית, איך היו התגובות של הסביבה הקרובה להשתתפותה בתחרות השפית הבאה, היא סיפרה שהחברות והמשפחה היו המומים מהצעד.
"מה? זאת היא? לא יכול להיות. הם לא האמינו שאעשה כזה צעד (של השתתפות בתחרות י.א), וגם אני לא האמנתי לעצמי".
מרגלית אף יצאה בקריאה נרגשת לקהל המאזינות: "בישול ואפייה זה לא משהו שנולדים איתו, יש כישרון, יש הכול, אבל זה דבר נרכש שאפשר לנסות. אפשר לשכלל, אפשר להשתדרג, תמיד! אני פשוט ממליצה לכל אחת".

המשימה השבועית הראשונה הייתה "משימת השבת", כאשר המאזינות היו צריכות לעשות שימוש בשניים מתוך שלושת המוצרים הבאים:
שמנת מתוקה תנובה, חמאה תנובה וגבינת שמנת נפוליאון.

כששאלנו את מרגלית, איזה מתכון היא הייתה מכינה למשימה הראשונה של התחרות "משימת השבת", הפעילה מיד מרגלית את הגלגלים בראש, ורקחה מתכון לפחזניות ממולאות, שיתאימו ל"מלווה מלכה", או אחרי הקידוש של הבוקר.

שלוש מתמודדות חמודות ונרגשות השתתפו בתוכנית השפית הראשונה.
רותי רוזן עם מתכון שלה לקציפת אבוקדו על מצע עגבניות בחמאה, לאה יודלביץ' עם סלט ברוטב שמנת (שקיבל את השם "הסלט המנצח" על ידי לאה עצמה, ואכן ניצח וגרף את המקום הראשון) ומירי ונוביץ' עם המתכון שלה לקוגל אטריות עם גבינה וצימוקים, שעוצב בצורת קן.

כל מתמודדת יצאה עם פרס, ולאה יודלביץ' זכתה בפרס ואף הבטיחה את מקומה באחת מתוכניות חצי הגמר שצפויות לנו במהלך התחרות.

לחץ הזמן גרם לכך שלא הספקנו לתת את המתכונים של המאזינות שהשתתפו בתוכנית, כמו גם את המתכון של מירי זורגר למשימה השבועית הראשונה.
המאזינות לא ויתרו לנו ושלחו מסרונים: "מירי בבקשה תתני את המתכון של עוגת השמנת. אין לי אינטרנט". מאחר ולא יכולנו לעמוד מנגד, נעתרנו לבקשתן של המאזינות והקדשנו חלק מהתוכנית "ניחוחות שבת" (חמישי כ"ו כסלו התשע"ב, 22.12.11) לטובת תחרות השפית הבאה.
ובה חזרנו על המשימה השבועית הקרובה "משימה חשובה".
בתוכנית הרחיבה מירי זורגר על המשימה, ואמרה מה היא הייתה מצפה לראות במתכונים שיישלחו אלינו. מירי נתנה את המתכון שלה למשימה הראשונה – משימת השבת "מילפיי מוס גבינה וקפה".

ב"ניחוחות שבת" התרגשנו מהמתכון ששלחה אלינו מלכה חיון למשימה השנייה בתחרות הנוכחית (מלכה חיון, היא מתמודדת ותיקה, שזכתה במשימת הגמר הראשונה בעונה ה- 3 של השפית הבאה).
המתכון של מלכה היה מלווה בתמונה יפיפייה של המנה שלה, והפרזנטציה שבה הוצגה המנה הייתה מרשימה אף היא.
איזה כיף לראות מתכונים מושקעים ומרשימים כאלה. ולראות את הרמה הגבוהה של המתחרות.
נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין אין זוכה למשימה החשובה – המשימה השנייה בתחרות השפית הבאה 5.

אז אל תחכי, שלחי מתכון עכשיו, ואולי תהיי השפית הבאה החמישית…



0 תגובות